Når dit barn er ny i skolen

Når dit barn starter i skole hos os, er det vigtigt for os, at både du og barnet føler jer velkomne.

Derfor aftaler vi altid i god tid, hvornår barnet starter, så klasseteamet og de nye klassekammerater er klar til at tage godt i mod, og pedellerne har fundet bord og stol frem.

Første dag bliver barnet hentet af en af klassens lærere og fulgt over i klassen. Vi er alle sammen forskellige som mennesker, og derfor sørger klasseteamet for fælles aftaler, så vi sammen kan give barnet den bedst mulige start på Engdalskolen.

Det er vigtigt med et tæt og gensidigt forpligtende samarbejde mellem lærer/pædagoger og dig som forælder. På den måde hjælper vi hinanden med at støtte op omkring dit barns trivsel og udvikling i skolen. Døren er åben til lærerne, pædagogerne og skolens ledelse – og vi vil altid gerne samarbejde og i dialog med dig.

Sidst opdateret: 1. oktober 2023