Begivenheder og ferie

På Engdalskolen har vi en række traditioner og fællesarrangementer, der holder liv i fællesskabet og sammenholdet på vores skole.

• Den sidste dag før efterårsferien holder vi en aktivitetsdag for hele skolen, hvor aktiviteterne tager udgangspunkt i et eller flere fag samtidig med, at der lægges vægt på sociale aktiviteter.
    • Vi holder juleafslutning for alle klasser i Brabrand Kirke.
    • I løbet af skoleåret arrangerer vi morgensamlinger, hvor vi synger, spiller og fortæller.
    • Morgensang hver uge for de yngre elever.
    • Skolefest for alle skolens elever holder vi hvert andet år
    • I maj har vores SFO en markedsdag.
    • I marts gennemfører 6. årgang hvert år en musicalforestilling med bidrag fra fagene musik, drama, håndarbejde og billedkunst.
    • ForårsEvent: et samlet arrangement omfattende forårsudstilling og forårskoncert med bidrag fra de musisk/kreative fag.
    • 9. klassernes sidste skoledag i juni er en fest for alle skolens elever og ansatte.
    • Skolen deltager i diverse kulturelle undervisningsaktiviteter.
    • Lejrskole på 5. årgang og 9. årgang
    • Op mod sommerferien har vi idrætsdag.

Ferie

Vores skole følger Aarhus Kommunes overordnede ferieplan. Der er fem ferier i løbet af året samt diverse helligdage.

På aarhus.dk finder du en oversigt for både dette skoleår og det næste

Sidst opdateret: 20. november 2023